W 19.04.2015 Grupa Rekreacyjna odbyła pierwszą oficjalną wycieczkę w tym sezonie. Ponieważ dla niektórych były to pierwsze kilometry na rowerze postanowiliśmy pojeździć trochę po naszych Krakowskich okolicach. Tym razem celem wycieczki był dwór Jana Matejki. Rano pogoda nie była dla nas zbyt łaskawa ze względu na niską temperaturę, ale na miejscu zbiórki pojawiło się 11 osób.

Po krótkim przywitaniu i omówieniu ogólnych zasad wyjazdu ruszyliśmy w drogę. Jadąc w kierunku Nowej Huty poruszaliśmy się praktycznie cały czas ścieżkami rowerowymi wzdłuż bulwarów wiślanych a później alejami. Pierwszym postojem był zalew blisko dworu Jana Matejki. Zrobiliśmy kilka zdjęć i ruszyliśmy w kierunku naszego celu.

Kiedy dojechaliśmy na miejsce osoby, które chciały zwiedzić muzeum zebrały się razem, a reszta zrobiła sobie przerwę pilnując rowerów.

W muzeum Pani Przewodnik bardzo fajnie opowiadała o życiu Jana Matejki i historii dworu, a także wtrąciła kilka śmiesznych historyjek. Po zwiedzeniu muzeum i zrobieniu zdjęć jego wnętrza ruszyliśmy w dalszą podróż. Następnym celem było główne wejście do Kombinatu. Jeden z uczestników wycieczki jest obecnym pracownikiem huty i opowiedział nam trochę o tym miejscu. Dziękujemy!

Kolejny przystanek to Kopiec Wandy, tam też każdy wyszedł na górę robiąc grupowe zdjęcie. Dalej odwiedziliśmy: Lasy Mogilskie, Spalarnię, która jest obecnie w budowie, Opactwo Cystersów w Mogile oraz Łąki Nowohuckie, a następnie obraliśmy kierunek powrotny pod VIA CAFFE.

Pomimo pochmurnej pogody i delikatnej mżawki wycieczka była udana

Dziękuję wszystkim (nowym osobom, jak i stałym bywalcom) za przybycie,. Mikołajowi dziękuję za zorganizowanie trasy, a Andrzejowi za pomoc ogólną, Agnieszce za zredagowanie tekstu.

Pokonaliśmy razem 37 km, więc wpisujemy sobie za wycieczkę 37 punktów. Mikołaj + 10pkt za organizację.